استاندار همدان با بيان اينكه از اصلی ترین راهبردهای كسب و کار اقتصادي تبليغات است، گفت: گردشگري همدان به عنوان صنعت پیشران نیازمند انجام بازاریابی همیشگی است.
به نقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی گردشگری و صنایعدستی همدان، عليرضا قاسمي فرزاد چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه گفت: به دليل رقابت شديدي كه بين بازار رقابتی مقاصد گردشگری وجود دارد درصورت عدم برنامه ریزی و اقدام دراین خصوص، مقاصد گردشگری بخشی از بازار خود را به رقبا خواهند سپرد.
استاندار همدان با بيان اينكه یکی از روش هاي اثرگذار تبلیغات معرفی محصولات گردشگری در نمایشگاه های تخصصی است، عنوان كرد: نمایشگاه بین المللی گردشگری كشور به عنوان بزرگترین رویداد گردشگری کشور هر ساله برگزار می گردد و فعالین گردشگری ازجمله هتلها، آژنسهای مسافرتی و تور گردانان، بومگردی ها، ایرلاین ها، مجموعه های بزرگ گرشگری هر ساله در این نمایشگاه حضور یافته و به معرفی ظرفیت های خود و برقرار ارتباط با شرکای تجاری خود می پردازند.
اين مقام مسئول تاكيد كرد: ارز آوری و درامدزایی، ايجاد اشتغال، تکمیل و توسعه زیرساخت ها، پویایی اقتصاد گردشگری و جامعه محلی در كنار جلوگیری از مهاجرت روستاها را از مهم ترين ظرفيت هاي ايجاد شده از مسير گردشگري دانست.
او با بيان اينكه حس تعلق خاطر به شهر و روستا برای جامعه محلی در كنار حفاظت از میراث فرهنگی و محیط زیست و حرکت در جهت توسع پايدار براي گردشگري همدان داراي اهميت ويژه است، گفت: اهمیت شرکت در نمایشگاه گردشگری در برقراري ارتباط با فعالین گردشگری کشور و مهمانان خارجی بازدید کننده از نمایشگاه، معرفی مقاصد ناشناخته و کمتر شناخته شده، معرفي فرصتهای سرمایه گزاری جدید و برقراری ارتباط با شرکای تجاری و عقد تفاهم نامه و قراردادهای همکاری و مشارکتهای دو و چند جانبه است.
استاندار همدان خواستار معرفی پرونده همدان جهانی به بازدید كنندگان شد و بيان كرد: در اين نمايشگاه فرصت برای تعامل ذینفعان گردشگری استان با بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان در نمايشگاه فراهم می شود كه بايد از آن در جهت استفاده و بهره برداري رسانه ها براي انعكاس و معرفی ظرفیت های همدان استفاده ويژه شود.
قاسمي فرزاد افزود: اميدواريم با معرفي خاص جاذبه های استان در اين نمايشگاه بتوانيم بازخوردها و دستاورد پر باری را از آن برای استان همدان شاهد باشيم.