بازرسی وسنجش میزان رضایت ارباب رجوع از نحوه عملکرد وبرخورد کارکنان با آنها
ارتباط وهمکاری مستمر با سازمان بازرسی استان و نیز دفتر رسیدگی به شکایات استانداری وپیگیری وارائه پاسخ به درخواستها و شکایات ارجاعی ازسوی نهادهای ذیربط
رصد مستمر سامانه های ارتباط مردم ودولت استانداری (سامانه 111 سامد) و سامانه رسیدگی به شکایات وگزارشگران فساد سازمان بازرسی کل کشور و پاسخگویی سریع در رسیدگی به شکایات ودر خواستهای واصله از سوی این سامانه ها در کوتاه ترین زمان ممکن
پیگیری ورسیدگی به شکایات واصله ارجاعی از سوی مدیرکل دستگاه
انجام بازرسی های دوره ای وموردی با هدف کشف مفاسد اداری از طریق بازرسی های آشکار وپنهان وارائه گزارشات لازم به مدیران ذیربط
تهیه گزارش های دوره ای وسالانه بازرسی ها و ارائه آن به مدیران ونهادهای ذیربط
پیگیری در خصوص اجرای شاخص های سنجش میزان سلامت اداری ابلاغی از سوی ستاد وزارت وارائه گزارش های دوره ای وسالیانه به ستاد وزارت