پنجشنبه 19 مهر 1403
 

شرح وظایف

  • اجرای سیاست های اطلاع رسانی دولت
  • همکاری با رسانه های جمعی جهت انعکاس مناسب عملکردهای بخش های مختلف
  • پاسخگویی به ابهام ها
  • تهیه و اجرای طرح های تبلیغاتی اداره کل
  • اجرای مناسب مراسم و مناسبت ها
  • ایجاد حسن رابطه بین کارکنان ومسوولان دستگاه مربوط از طریق برگزاری جلسات داخلی
  • نظارت بر انتشارات ونشریات دستگاه
  • مدیریت پایگاه های اطلاع رسانی الکترونیک و افکارسنجی عمومی ودستگاهی از جمله اهم فعالیت های روابط عمومی

واحد ارتباط با خبرگزاری ها و مطبوعات:

  • تنظیم، اطلاع رسانی و برگزاری نشست ها و کنفرانس های خبری
  • تهیه، تنظیم و صدور اطلاعیه، بیانیه، جوابیه و مواضع رسمی
  • پاسخگویی به سوالات و مراجعات خبرنگاران و اصحاب رسانه و ارائه اطلاعات مورد نیاز با لحاظ کردن سطح و طبقه بندی اخبار و اطلاعات
  • تهیه فیلم، عکس و گزارش خبری از مراسم ها و برنامه های
  • پوشش خبری و رسانه ای نشست ها، دیدارها و نمایشگاه ها، جشنواره ها و رویدادهای داخلی و خارجی
  • بررسی مستمر اخبار و رویدادهای سازمان در خبرهای روزانه مطبوعات، خبرگزاری ها و فضای مجازی
  • ارسال اخبار سازمان برای رسانه ها براساس آیین نامه مدون
  • شناسایی و بررسی وضعیت خبرگزاری ها و مطبوعات به لحاظ تاثیرگذاری، تیراژ و میزان مخاطب
  • بررسی درخواست های مصاحبه با رییس و معاونان سازمان و اولویت بندی آن ها
  • دریافت محورها و سوالات اصلی مصاحبه ها و تنظیم پاسخهای پیشنهادی
  • هماهنگی های لازم به منظور حضور رییس و معاونان سازمان در خبرگزاری ها و مطبوعات
  • کنترل اخبار منتشره سازمان در رسانه ها
  • تهیه بانک اطلاعاتی خبرنگاران، خبرگزاری ها و مطبوعات
  • انجام هماهنگی های لازم برای انجام سفرهای رسانه ای خبرنگاران
  • رصد روزانه اخبار سازمان و تهیه بولتن خبری روزانه
واحد ارتباط با صدا و سیما:
  • رصد اخبار سازمان در شبکه های صدا و سیما
  • بررسی ظرفیت های خبری و تولیدی صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای حضور اداره کل  در رسانه ملی
  • دریافت محورها و سوالات و هماهنگی حضور مدیر کل  و معاونان در برنامه های مختلف صدا و سیما
  • بررسی درخواست های مصاحبه با شبکه های مختلف صدا و سیما
واحد مناسبت ها و مراسم:
  • برنامه ریزی و برگزاری مراسم ها و برنامه های مناسبتی، مذهبی و ملی در داخل و خارج استان
  • برنامه ریزی، تمهید مقدمات و اعمال ملاحظات فرهنگی، تبلیغاتی و تشریفاتی در برنامه های مدیر کل
  • انجام تمامی هماهنگی ها با واحدهای مرنبط به منظور برگزاری برنامه ها
  • نظارت بر نصب بنر ، پوستر و آگهی ها و ... و تبلیغات محیطی مراسم
  • هماهنگی با قاری، مجری و گروه های هنری برای حضور در برنامه ها
  • هماهنگی برای تامین هدایا، اقلام و ... در برنامه ها
  • واحد سمعی و بصری:
  • ثبت و ضبط تمامی مراسم ها و برنامه های سازمان (صوتی و تصویری)
  • بهره برداری فعال از نمایشگر تلویزیونی اداره کل
  • مدیریت سالن جلسات اداره کل
  • آرشیو برنامه ها و مراسم های سازمان به صورت موضوعی و طبقه بندی شده
  • سفارش تولید تیزرها، نماهنگ ها و وله های تصویری برای مراسم های مرتبط
  • مستندسازی چند رسانه ای رویدادهای اداره کل و برنامه ریزی برای تولیدات مرتبط
  • مستندسازی چند رسانه ای رویدادهای اداره کل و برنامه ریزی برای تولیدات مرتبط
واحد تولیدات فرهنگی:
  • برنامه ریزی و حمایت از تولید محصولات و آثار فرهنگی- هنری(فیلم،عکس،موسیقی و ...) برای معرفی میراث فرهنگی کشور، صنایع دستی و جاذبه های گردشگری ایران
  • نظارت بر اجرای دستورالعمل تولیدات فرهنگی اداره کل  ( ارزیابی کارشناسی تقاضاهای تصویربرداری از بناهای فرهنگی، محوطه های تاریخی و ... و صدور مجوزهای لازم)
  • برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره ها و مسابقات عکس، فیلم و ... در حوزه های تخصصی اداره کل
  • برنامه ریزی برای برگزاری نشست های فرهنگی در حوزه تولیدات فرهنگی مرتبط با اهداف و وظایف اداره کل
  • برنامه ریزی برای ارائه آموزش های عمومی به منظور صیانت از میراث فرهنگی کشور با تولید محصولات فرهنگی
  • تلاش برای ترویج فرهنگ عمومی در زمینه توسعه گردشگری، حفاظت و صیانت از آثار تاریخی فرهنگی و ترویج مصرف صنایع دستی در میان اقشار گوناگون جامعه از طریق معرفی و نشر
 
 

محسن جانجان

مسئول روابط عمومی
شماره تماس : 38267520
شماره نمابر: 38267520
 

تماس با دفتر

آدرس: میدان جهاد-چهارراه نظری
شماره تماس: 38267520
شماره نمابر :38267520
آدرس ایمیل :Info_hamedan@mcth.ir