معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی همدان : « همدان جایگاه دوم کشور را در تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری در سال 1398 کسب نمود»
به گزارش میراث آریا و به نقل از میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی همدان ، یکشنبه 21 اردیبهشت علی خاکسار گفت: « در چارچوب ساماندهی تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی بین المللی گردشگری بویژه از منظر استانداردسازی، جهتدهی و اثربخش نمودن آنها، منطبق با علایق و سلایق کشورهای بازار هدف، در سال 1398 معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی شیوه نامه ای با عنوان "شیوه نامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری" تدوین و به استانها ابلاغ نمود. »
علی خاکسار گفت: « این شیوه نامه شامل49 سنجه در تولید اقلام تبلیغات به منظور درک مناسبی از وضع موجود (جایگاه فعلی) استان در عرصه تبلیغات غیر مجازی و ملموس و اتخاذ شیوه مناسبی جهت نیل به نقطه مطلوب در این عرصه بود که طی بررسی های صورت گرفته توسط دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت، میزان انطباق تولیدات استان همدان با شیوه نامه 3/58 درصد در تهیه و چاپ کتابچه های معرفی استان، 63 درصد در بروشور ها،63 درصد در تولید کلیپ ها و ویدئو ها، 7/53 درصد در تهیه و چاپ نقشه ها، 3/51 درصد در تولید ساک تبلیغاتی بود»
او گفت: « میانگین نمره اکتسابی استان همدان در تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی بر اساس شاخص ها به لحاظ کمی و کیفی و مبانی اولیه طراحی و انطباق اقلام تبلیغاتی با علائق و سلائق کشور بازار هدف گردشگری 9/57 درصد بود که پس از استان یزد با 63 درصد انطباق در رتبه دوم قرار گرفت.»