یکشنبه 02 دی 1403

همدان در تلاش برای برندسازی شهری

202
0

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی همدان چهارشنبه 20آذردر نشست با یکی از شرکت های تخصصی در حوزه برند سازی درحوزه گردشگری کشور گفت:«  برندسازی شهری طی گذشت چندین سال سبب می شود شهرهایی که اقدام به برندسازی برای خود می کنند دارای ارزش آفرینی باشند، نمود این کارایی و اثرگذاری را می توان در رشد اقتصادی شهر، افزایش سرانه درآمد شهروندان و افزایش سرمایه گذاری برای توسعه های آتی در شهر، اشاره کرد.»

علی مالمیر گفت: « نباید برندسازی شهری را صرفا مترادف تهیه یک لوگو  یا رنگ و شعار تصور کنیم، برندسازی مکانی هنر تصویرسازی یک شهر در ذهن افراد است تا توجه شان جذب آن شود؛ ویژگی ای منحصر به فرد که آن شهر را در میان سایر شهرهای جهان متمایز می کند و باعث جذب گردشگران داخلی و خارجی بیشماری می گردد ودر این راستا مطالعه زمینه ها و ظرفیت های شهر و توجه به نگرش جامعه هدف یا بازار هدف بسیار پراهمیت بوده و لوگو،  رنگ و شعار محصول مطالعات عمیقی است که باید انجام پذیرد »

او ادامه داد:  «برندسازی شهری گرایش نوظهوری است و کمتر از نیم قرن قدمت دارد، روندی که سبب شد تصویرسازی برای شهر به عنوان پیش نیاز سرمایه گذاری های آتی، صادرات محصولات و افزایش بازدیدکنندگان و توریست ها در نظر گرفته شود و امیدواریم بتوانیم با استفاده از تجربیات و تخصص شرکت های برتر در این زمینه گام مهمی را نیز در همدان برداریم و بتوانیم همدان را بعنوان یک برند شهری در کشور و جهان معرفی کنیم »

دکتر عشقی  که مدیر یکی از واحدهای تخصصی در حوزه برندینگ کشورهست  نیز دراین نشست گفت: «باتوجه باینکه این شرکت در کشور مجری انتخاب یک برند ملی از سوی وزارت میراث فرهنگی است و خوشبختانه همدان نیز با عملکرد خوب خود در چندسال اخیر توانسته خود را به عنوان مقصد گردشگری معرفی کند ، میتواند در راستا و همسو با  برند ملی ، یک برند شهری خوبی را به نمایش گذاشته و بتواند گردشگران داخلی  و خارجی را جذب نماید »

او گفت: «با ارزیابی شهری  به منظور تعیین نقاط قوت و ضعف آن، و نیز از طریق برگزاری جلسات و تحقیقات میدانی لازم، باید  تفسیری از یافته ها داشته باشیم و این مهم با همکاری تمامی دستگاههای متولی استان مقدور می باشد  و با برند سازی شهر هویت شناخته شده ای پیدا می کند و در صورتی که برندسازی شهری به خوبی انجام شود، نام برند/ شهر سبب می شود سرمایه گذاری هایی در بخش های مختلف از جمله گردشگری، تفریحی، ورزشی، صنعتی، تولیدی، نوآوری و تحقیقاتی صورت بپذیردو باعث افزایش  حضورگردشگران در این شهر شود . »

نظر دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام
ایمیل
وب سایت