معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان همدان گفت:
باعنایت به ماده 3 از فصل دوم دستورالعمل نظارت و رسیدگی به شکایات تأسیسات گردشگری مبنی بر تشکیل کمیته های فنی استانی نظارت بر تاسیسات گردشگری، با هدف تمرکز زدائی و تکریم ارباب رجوع و جلب مشارکت بخش خصوصی در مورد رسیدگی به تخلفات و شکایات اشخاص از تأسیسات مزبور، همچنین رعایت مقررات مربوط به ترتیبات و مراحل صدور مجوز تاسیسات گردشگری، اولین جلسه کمیته فنی بدوی نظارت استانی با حضور کلیه اعضاء روزچهارشنبه در محل سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید.
به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی همدان علی خاکسار گفت: در این جلسه از 5 نفر از متقاضیان مدیر فنی دفاتر خدمات مسافرتی بند ب مصاحبه تخصصی بعمل آمده و به دو مورد شکایت دریافتی از دفاتر خدمات مسافرتی استان رسیدگی شد.
علی خاکسارگفت؛ مديران فني در دفاتر و شركت هاي خدمات مسافرتي وظايفي از جمله: برنامه ریزی و تنظیم بسته های سفر، هماهنگي و رزواسيون هتل ها و مراكز اقامتي، اخذ رواديد، هماهنگي با شركت هاي كارگزاري صدور بيمه مسافري، بررسي راهكارهاي ارائه تبليغات و بازار يابي را بعهده دارند و برای فعالیت در دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرتی بعنوان مدیر فنی طی نمودن دوره تخصصی مدیر فنی در موسسات آموزشی گردشگری و دریافت گواهینامه مربوطه، تسلط به یک زبان خارجی و قبولی در مصاحبه تخصصی الزامی است. علی خاکسار اظهار داشت: حضور5 نفر متقاضی مدیر فنی دفاتر خدمات مسافرتی نشان از عزم و اراده فعالین این حوزه در بازگشت رونق از دست رفته گردشگری است که امیدواریم با نابودی ویروس کرونا و ایجاد جوی آرام و ایمن، هرچه سریعتر شاهد تکاپو و فعالیت همه تاسیسات گردشگری و فعالین این حوزه باشیم.