اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان همدان

تاریخ: 09 مهر 1399

تقاضای 5 دفتر مسافرتی در همدان بررسی شد

در نخستین جلسه کمیته فنی بدوی نظارت استانی که روزچهارشنبه 12 شهریورماه برگزار شد، در خواست پنج متقاضی مدیر فنی برای ایجاد دفاتر خدمات مسافرتی در همدان و دو مورد شکایت از دفاتر خدمات مسافرتی مورد بررسی قرار گرفت.

به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علی خاکسار معاون گردشگری استان گفت: «با توجه به ماده 3 از فصل دوم دستورالعمل نظارت و رسیدگی به شکایات تأسیسات گردشگری مبنی بر تشکیل کمیته‌های فنی استانی نظارت بر تأسیسات گردشگری، با هدف تمرکززدایی و تکریم ارباب رجوع و جلب مشارکت بخش خصوصی در مورد رسیدگی به تخلفات و شکایات افراد، رعایت مقررات مربوط به ترتیب و مراحل صدور مجوز تأسیسات گردشگری، این جلسه تشکیل شد.»

او افزود: «در این جلسه از پنج متقاضی مدیر فنی دفاتر خدمات مسافرتی بند ب مصاحبه تخصصی به‌عمل آمد و دو مورد شکایت دریافتی از دفاتر خدمات مسافرتی استان نیز مورد رسیدگی قرار گرفت.»

خاکسار عنوان کرد: «برای فعالیت در دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی به‌عنوان مدیر فنی طی کردن دوره تخصصی مدیر فنی در مؤسسات آموزشی گردشگری و دریافت گواهینامه مربوطه، تسلط به یک زبان خارجی و قبولی در مصاحبه تخصصی الزامی است. »

او افزود : «امیدواریم با نابودی ویروس کرونا و ایجاد جوی آرام و ایمن، هرچه سریعتر شاهد تکاپو و  فعالیت همه تأسیسات گردشگری و فعالان این حوزه باشیم. »

روتیتر